استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

 

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس

 

تولید کننده ی خودروی معروف، Daimler AG ، به طور کامل تکنولوژی پرینت سه بعدی را در فرایند تحقیق و توسعه و تولید بخش وسایل تجاری خود، ادغام و ترکیب کرده است. این تولید کننده اخیرا با Premium AEROTEC و EOS برای کار بر روی پیشرفت و پیاده سازی نسل بعدی additive manufacturing صنعتی، و Daimler، شرکت مادر مرسدس بنز، همکاری کرده است و از پرینترهای سه بعدی تجاری خود در تابستان گذشته برای کمک به کامیون های مرسدس بنز برای تحویل هزاران قطعه ی تعویضی، استفاده کرد. هر سال، Daimler بیش از 100000 قطعه به عنوان نمونه ی اولیه برای قسمت های جداگانه ی شرکت از قبیل Buses Daimler استفاده می کند.

یکی از فراهم کنندگان پیشتاز تکنولوژی در اتوبوس و بخش اتوبوس های ویژه ی مسافربری، Daimler Buses بیش از 25 سال در پرینت قطعات کامیون ها و نمونه های اولیه، تجربه دارد. درحالیکه روش های رایج تولید قبلا مجبور بودند چندین قطعه برای یک بخش اتوبوس بسازند، پرینت سه بعدی این قابلیت را فراهم می آورد تا این قسمت های پیچیده ی داخلی اتوبوس را در یک مرحله تولید کرد. شرکت Daimler Buses به صورت روزانه درخواست هایی از مشتری هایی که به دنبال قطعات و قابلیت های خاص هستند دریافت می کند. یا افرادی که به دنبال تعویض قطعات هستند و پرینت سه بعدی به راحتی این کار را انجام خواهد داد.

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس

 

حالا، Daimler Buses برای اولین بار از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای اینکه به سرعت خواسته های هر مشتری را در مورد قطعات تعویضی، تولید اندک برای برند های مرسدس بنز و Setra برآورده کند، استفاده خواهد کرد. قطعات پرینت شده منطبق هستند با شرایط قالب گیری تزریقی، در حالیکه هزینه ها و نیاز به ابزارهای زیاد و استفاده ی بیش از اندازه ی مواد را به شدت کاهش می دهند. همه ی نوآوری های فرایند پرینت سه بعدی شرکت Daimler Trucks&Buses به سرعت از طریق یک تحقیق گروهی و پروژه ی توسعه ی پیشرفته، ارائه شدند.

قبل از این اطلاعیه، شرکت Daimler Buses حدود 780 قطعه ی پرینت شده را برای وسایل سفارشی تولید کرده بود و حدود 150 قطعه ی اتوبوس تعویضی در حال بررسی استانداردها و مطالعات مورد نیاز هستند. همانطور که می دانیم، پرینت سه بعدی قابلیت تولید قطعات با هندسه و اشکال بسیار پیچیده را دارد. و قطعات مخصوص و کوچک که شرکت Daimler پرینت خواهد کرد می توانند برای درخواست های مشتریان و طراحی های خاص اصلاح شوند. از مرحله ی ایده تا طراحی و تولید و تحویل چند روز بیشتر طول نمی کشد که برای مشتریان با سفارش بسته های 1 تا 50 تایی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

Hartmut Schick، رئیس شرکت Daimler Buses، گفت: در میان مدت، ما تکنولوژی های تولید دیجیتالی را به عنوان یک پتانسیل گسترده برای براورده کردن نیازهای مشتریان و بازار در یک شیوه ی انعطاف پذیر، می بینیم. در عین حال خطرهای مربوط به سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

 

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس

Setra Topclass 500

 

قطعات پرینت شده ی خاص و تعویضی که شرکت Daimler Buses برای مشتریان تولید خواهد کرد در کمترین زمان در دسترس آنها خواهد بود. که این قطعات با کیفیت بالا و از جنس پلاستیک پلی آمید هستند و به وسیله ی چیزی که Daimler آنها را پرینترهای هنری می نامد و از فرایند SLS استفاده می کنند، پرینت می شوند. به دلیل اینکه با استفاده از پرینت سه بعدی مهندسان محدودیت های موجود در روشهای سنتی را ندارند، قطعات پرینت سه بعدی شده سبکتر هستند و به صورت ساده تری می توانند با هدف و عملکردشان تطبیق داده شوند.

مشتریان در تمام دنیا می توانند به سرعت هر قطعه ی پرینت شده ای را با نگاه کردن به شماره ی مخصوص آن، دوباره سفارش دهند. که در لیست کدهای سفارش و کاتالوگ های قطعات تعویضی شرکت Daimler Buses می تواند یافت. علاوه بر صرفه جویی در زمان، شرکت Daimler Buses همچنین موجب می شود که مشتریان از هزینه هایشان کاسته شود. به دلیل اینکه نیازی نیست کالاها را به صورت مداوم و طولانی مدت در انبارها نگه داریم، که کمک می کند نیازی به تولید اضافی و انبار قطعات نداشته باشیم. همه ی قطعات مخصوص می توانند در تعداد دقیقی که نیاز هست، به صورت دقیق پرینت شوند، نه بیشتر نه کمتر. این کار همچنین کمک می کند تا از محیط زیست محافظت شود و به طور موثری نیازهای مشتریان برآورده شود.

Schick گفت: فرایند پرینت سه بعدی به ما اجازه می دهد تا پرینترهایی در تمام کارخانه هایی که توسط Daimler Buses اداره می شود، در سراسر دنیا، نصب کنیم.  همچنین ما را قادر می کند تا در هر منطقه ای با استفاده از نیازهای خاص آن منطقه و افراد آن، قطعاتی را تولید کنیم. با این روش، دسترسی به قطعات می تواند به صورت چشمگیری افزایش یابد در حالیکه نیاز به مسافرت های طولانی و هزینه های گمرک می تواند حذف شود.

خیلی از قطعات جایگاه مورد قبولی در نزد کاربران پیدا کرده اند و خواسته های آنها را برآورده کرده اند. مانند نوارهای نگه دارنده، کشوها، آداپتورها، حلقه های کناری و قالب های پوششی. یک مثال از پرینت سه بعدی که ساخت قسمت های پیچیده و متحرک را امکان پذیر می سازد، که قبلا از چندین قطعه ساخته می شد، اطاقک نگهداری چند تکه ای مخصوص اسکناس ها است که فقط در یک مرحله و کاملا به هم پیوسته ساخته می شود. مرسدس بنز، بر اساس درخواست، این اطاقک درون پنل کناری را با پنل کناری نگه دارنده ی لیوان کنار راننده  ترکیب خواهد کرد. بعضی از مشتریان حتی شکل های خاصی و براساس رنگ داخل کابینه ی اتوبوس، سفارش می دهند.

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس

چپ: محل قرارگیری اطاقک اسکناس در داخل پنل در سمت چپ راننده. راست: اطاقک پیچیده ی مخصوص اسکناس پرینت شده که شامل چندین قسمت بود


این قطعه دارای قطعات چندگانه هستند، شامل سرپوش و دستگیره، لولاها و بست های مونتاژ و اطاقک های داخلی، هستند. فرایندهای تولید سنتی بدین معنی بودند که این قسمت های جداگانه باید با استفاده از قالب گیری تزریقی و ابزارهای شکل دهی حرارتی و سپس اتصال آنها به همدیگر، ساخته می شدند. ولی با استفاده از پرینت سه بعدی این اطاقک های پیچیده می توانند  تنهاد در یک گام تولید شوند.

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت اتوبوس

برای دیدن جدیدترین اخبار و ویدئوهای مرتبط به پرینت سه بعدی از کانال ما در آپارات دیدن کنید:

aparat.com/Persia3dprinter

 
ایمن شده توسط وب سایت عرش هاست